La secció Opera Prima del Festival Internacional de Tarragona arriba a la seva fi amb la projecció de “Pranzo di Ferragosto”, pel·lícula guanyadora del León del Futuro al millor debut a l'últim Festival de Venècia. La deliciosa comèdia ha estat dirigida per un dels guionistes de l’exitosa “Gomorra”, Gianni di Gregorio.
Aquesta delicada revisió dels tòpics italians transcorre durant un calorós agost a Roma, i està protagonitzada per un solter que ja ronda els cinquanta anys i que ha d'assumir la complexa tasca d'acollir en la seva petita casa a diverses senyores d’avançada edat, ben especials, òrfenes en un estiu asfixiant.
L'altra pel·lícula a concurs programada demà és el thriller coreà “The chaser”, del que Warner Bros ja ha comprat els drets per a realitzar un remake a Hollywood. Aquesta cinta trepidant no decebrà als amants del thriller modern de l'escola de “Old boy” (Park Chan-wook, 2003).
Dins de la secció de curtmetratges, aquest any es reprenen les Perles Internacionals, que apunten el focus cap a la cinematografia que més sorpreses està donant en les últimes temporades, Romania.
Sembla ser que la generació que va produir obres com “La muerte del señor Lazarescu” (Cristi Puiu, 2005), “Bucarest 12:08” (Corneliu Porumboiu, 2006) o “4 meses, 3 semanas y 2 días” (Cristian Mungiu, 2007), ja té una nova fornada que oferirà noves commocions.
Des de l'aparent normalitat de la vida quotidiana, en un context d'etern extraradi, batega una societat sembrada de recel i passats enterrats, on surten unes històries que comparteixen la sensació d'inquietud i cert desassossec enigmàtic.
Aquest any, el certamen nocturn Live Cinema, únic a Espanya, ha adquirit un rang internacional. La programació és un ampli ventall d'estils experimentals que serveix per a establir els paràmetres actuals de la nova disciplina.
L'equip del festival ha seleccionat vuit propostes que han participat en festivals de referència com Mapping (Gènova), Zemos98 (Sevilla), VAD (Girona), Cimatics (Brussel·les), Cinesthesy (París), Experimentaclub (Madrid) i Blip Fest (Nova York).
Demà s'ha programat a tres col·lectius. Els barcelonins Digital China amalgamen plantejaments documentals amb l'electrònica més actual, per al que combinen instruments tradicionals d'Orient amb loops, textures, joguines electròniques i ordinadors.
Amb un treball més depurat visita Tarragona l'alemany Rafaël, que en cada sessió articula un trencaclosques de fotografies, vídeos, diapositives i fotocòpies. Per a completar el programa, la proposta fresca i irònica dels valencians DJ Error-VJ Horror, on Calpurnio, el creador del vaquer de còmic Cutlass, conjuga la psicodèlia amb l'electrònica.
El Camp de Mart també acull una instal·lació artística de Eloi Maduell i Santi Vilanova anomenada pLayModes. Els seus autors s'han inspirat en els miralls màgics dels parcs d'atraccions per a un projecte que mostra el nostre reflex en temps real al mateix temps que ho contraposa amb altra imatge que transcorre en un passat immediat. La proposta artística es basa, per tant, en el concepte de "buffer de vídeo".